Dersin Adı | Sosyoloji Projesi II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOC 498 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin birbirine bağımlı üç tane amacı vardır: 1) öğrencilere uygulamalı sosyolojide kullanılan temel araştırma yöntem ve araçlarını tanıtmak, 2) araştırma projesi geliştirmek için gereken eğitimi vermek, 3) öğrencilerin sosyolojik bir araştırma yapmalarını sağlamak ve denetlemek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamındaki sunumlar ve labratuar toplantıları ile öğrencilere araştırma metotları ve araçları öğretilecektir. Böylece öğrencilerin projelerini oluşturması, sunması ve değerlendirmesi için gerekli olan yetilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches (Pearson Education Limited, 2014), 17-24. |
2 | Konu seçimi ve araştırma soruları formüle etmek | Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches (Pearson Education Limited, 2014), 172-176. Lab session |
3 | Kaynak gösterme ve araştırma etiği | Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches (Pearson Education Limited, 2014), 145-164 Lab session: Create a 10-item bibliography on your chosen topic of study |
4 | Literatür Taraması Nasıl Yazılır | Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches (Pearson Education Limited, 2014), 125-145. Lab session: Assignment 1 due: a review of a scholarly article chosen from your bibliography |
5 | Nitel yöntemler | Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches (Pearson Education Limited, 2014), 176-182. Lab session: Select your method |
6 | Mülakat | Lecture Lab session: Discussion on an interview transcript, selection of with whom you will conduct an interview |
7 | Mülakat | Assignment 2 due: conduct an interview and summarize it in writing Lab session: Feedback on interview summaries |
8 | Ramazan Bayramı | |
9 | Saha gezisi | |
10 | Bulguların yazımı | Assignment 3 due: Short paper on the field trip Lab session: Discussion of the papers |
11 | Bulguların analiz edilmesi | Lecture Lab session: discussion on research finding write-ups |
12 | Makalelerin son taslakları | Assignment 4 due: draft papers Lab session: Feedback on drafts |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Neuman, W. Lawrence. Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches (Pearson Education Limited, 2014) ISBN-10
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | - | - |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 57 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 50 | |
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur. | |||||
2 | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | X | ||||
3 | Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur. | |||||
4 | Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. | X | ||||
5 | Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur. | |||||
6 | Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur. | |||||
7 | Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. | X | ||||
8 | Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur. | |||||
10 | Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest